Friday, February 5, 2010

~AnA aSiF~


Ya Allah...sesungguhnya hambaMU ini sangat malu untuk menghadapMU
diri ini penuh dengan dosa-dosa kehidupan..tanpa segan silu melakukannya..tanpa memikirkan dosa dan pahala..nafsu menguasai segalanya...ana asif ya Allah...
ampunilah dosa-dosa hambaMU ini ya Allah...jauhkanlah diriku dari azab api neraka jahanam..sungguh, aku pasti tidak sanggup untuk menghadapinya..tapi,ana asif ya Allah...

Ya Allah..jauhilah diriku dari ciri-ciri orang munafik..aku takut ya Allah..aku berjanji denganmMU..tapi aku mengingkari janji itu..hamba apakah aku ini ya Allah..
dengan segala nikmat yang kau berikan..penciptaan manusia yang cukup hebat..
penciptaan alam semesta ini...penciptaan haiwan dan hidupan di alam ini..
sungguh hebat kekuasaanMu ya Allah...
tiada siapa yang dapat menandingi kehebatan dan kebesaranMu ya Allah...
sehingga penghujung nyawaku nanti ya Allah...
ku mengharap perlindungan dariMU ya Allah..agar diriku sentiasa dipelihara dan diberkati olehMu..
janganlah kau palingkan hati-hati yang telah berada di jalanMu ya Allah..
sungguh Engkau Maha Mengetahui segala sesuatu...

Ana asif ya Allah..selalu leka dan lalai untuk menjalankan perintahMu..hamba apakah aku ini ya Allah...ya Allah..KAU ampunilah diriku...serta orang sekelilingku..dan paling penting ialah kedua ibu bapaku..KAU peliharalah mereka dan jauhkanlah mereka dari segala musibah dan malapetaka..lindungilah mereka ya Allah...KAU ampunilah saudara maraku, kaum kerabat, guru-guru, rakan-rakan dan seluruh kaum muslimin dan muslimat..kau ampunilah dosa-dosa mereka dan lindungilah mereka ya Allah...sesungguhnya pengakhiran hidupku nanti, akan kembali jua kepadaMu...dari Allah aku datang..dan kepada Allah jualah aku kembali...matikanlah aku dalam keadaan beriman ya Allah...dalam keadaan khusnol khatimah....

Hanya kuharapkan keampunan dariMU ya Allah..Tuhan yang menciptakan, serta mentadbir alam ini..AMPUNILAH DOSA HAMBAMU INI YA ALLAH...aku malu dengan diriku sendiri....berkatilah dan lindungilah hidupku ini....

AMIN......

No comments:

Post a Comment