Friday, August 27, 2010

~kEnAnGaN~

Pada saya, setiap orang mempunyai kenangan masing-masing. Hidup kita yang telah lalu adalah kenangan yang perlu disingkap untuk mengambil iktibar atas perkara yang berlaku. Sama ada yang baik ataupun yang buruk, dua-dua sangat penting dalam pembinaan diri kita.

Bercerita mengenai kenangan, kenangan yang tidak dapat saya lupakan adalah kenangan zaman persekolahan. Zaman di mana saya baru mengenal erti hidup. Belajar mencari nilai diri yang sebenar. Mencari pengalaman di samping ilmu untuk dimanfaatkan.

Gambar bersama guru biologi dari F4-F5 ( Puan Noor Rasidah Kasbi)

                                                     Puan Norliya (guru fizik dari F4-F5)

Kenapa saya ambil jurusan fizik? Sebab saya nak jadi macam teacher Liya. Cara dia mengajar membuatkan saya jatuh cinta pada fizik dan saya berharap agar suatu hari nanti saya juga mampu membuatkan anak murid saya jatuh cinta pada fizik sebagaimana saya.

Kenangan memang tak dapat dilupakan, biarlah ia tetap terus tersemat di hati dan hidup bersama kenangan tersebut.

=)

No comments:

Post a Comment