Tuesday, August 3, 2010

~zAmAn SeKoLaH~

Sejenak saya duduk berehat, teringat akan zaman persekolahan. Zaman di mana saya mula belajar mengenal erti kehidupan. Kawan-kawan yang selalu membantu dan memberi dorongan dan sokongan di kala saya menghadapi kesusahan.

Pada setiap hujung minggu, menjelang waktu maghrib dan isya’, kami semua (pelajar lelaki dan perempuan) akan berkumpul di surau untuk menjalankan aktiviti keagamaan seperti ceramah, forum dan sebagainya. Sementara menunggu ustaz atau ustazah samapi untuk memberi ceramah, kami akan berzikir atau bernasyid bersama-sama. Antara salah satu lagu yang dinasyidkan adalah lagu yang di bawah ini. Saya kurang pasti ketika bila lagu ini diperkenalkan kepada saya. Sama ada ketika saya di tingkatan dua atau tiga.

Yang pasti lirik lagu ini telah menyentuh hati saya dan saya berharap agar saya dapat mengambil iktibar dari lagu ini untuk sepanjang hayat saya.


Tuhan,
Terimalah, ibadahku yang tidak sempurna..
Ia serba kekurangan dan banyak cacat celanya
Tapi apakan daya,
Ini yang ku mampu mempersembahkannya,
kepadaMU

Telah ku cuba,
Sepenuh hati
Tapi masih tak lagi sempurna
Aku harap dengan rahmatMu
Terimalah jua ibadahku
Aku tetap tidak jemu
Ku teruskan walau tidak meningkat
Aku tetap istiqamah

Kasihanilah aku Wahai Tuhan
Hamba yang lemah ini
KeampunanMU yang kuharapkan
Siapa lagi yang akan membelaku
Kalau engkau tidak membelanya

Aku kan hambaMU jua
Aku ciptaanMU jua
Kalau Engkau selamatkan
Engkau tidak akan rugi
KebesaranMU akan,
Tetap sempurna

Ampunilah Wahai Tuhan
SEGALA DOSAKU....

9.39pm,2/8/2010.

1 comment:

  1. salam zana!!...zati pon pernah belajar lagu nie...sgt best..menyentuh hati pabila kita menasyidkannya...ustaz zati ajo mase sekolah rendah dlu....rindu nyer...hehe....
    yang perenggan ke-2 tu...
    tapi masih tidak mampu sempurna....xsilap la lirik nya....

    ReplyDelete